Indsatsen tilbydes efter Barnets Lov som en helhedsorienteret og tværfaglig støtte til børn og unge i mistrivsel. Forløbet har særligt fokus på ufrivilligt skolefravær og mistrivsel hos børn med autisme (ASF) og/ eller AD(H)D.
Formålet er at skabe trivsel, stabilitet og udvikling for barnet eller den unge og familien omkring. Vi arbejder tæt sammen med hjem, skole og netværk for at sikre, at barnet oplever sig forstået, anerkendt og støttet. Samtidig får omgivelserne redskaber til at skabe varige, positive forandringer.
Målet er at:

Indsatsen tilbydes efter Barnets Lov som en helhedsorienteret og tværfaglig støtte til børn og unge i mistrivsel. Forløbet har særligt fokus på ufrivilligt skolefravær og mistrivsel hos børn med autisme (ASF) og/ eller AD(H)D.
Formålet er at skabe trivsel, stabilitet og udvikling for barnet eller den unge og familien omkring. Vi arbejder tæt sammen med hjem, skole og netværk for at sikre, at barnet oplever sig forstået, anerkendt og støttet. Samtidig får omgivelserne redskaber til at skabe varige, positive forandringer.
Målet er at:

Indsatsen henvender sig til børn og unge i alderen 6–18 år, der er diagnosticeret inden for autismespektret (ASF) og/eller AD(H)D og som oplever mistrivsel eller ufrivilligt skolefravær.
Vores erfaring viser, at denne målgruppe ofte har brug for en specialiseret og koordineret indsats, hvor både barn, familie, skole og andre aktører inddrages aktivt.
Tilgangen retter sig derfor ikke alene mod barnet eller den unge, men mod hele netværket, herunder forældre, pårørende, lærere, pædagoger og sagsbehandlere. Derfor arbejder vi helhedsorienteret med fokus på fælles mål for barnets trivsel og udvikling.

Den helhedsorienterede indsats kan bestå af:
Indsatsen tilpasses altid barnets individuelle behov og foregår i tæt samarbejde med familie, skole og øvrige samarbejdspartnere.

Indsatsen efter Barnets Lov har til hensigt at: